בממשק מערכת Google AdWords לבנייה וניהול חשבונות פרסום בגוגל יש כלים רבים שעוזרים בדרכים שונות בבניית החשבונות ובניהול שלהם גם לאחר הפעלתם ולאורך זמן.
הפעם ניגע בצעד הראשון שהוא בניית חשבון, ונסביר מה הם כלי העזר העיקריים העומדים לרשותינו.
1. מתכנן מילות המפתח -
כלי שאפשר לבצע בו חיפוש של מילות מפתח וקבוצות מודעות שיכולות להיות רלוונטיות למסע הפרסום שלי. עליי להזין מספר מילים / מונחים שקשורים לתחום אותו אני עומדת לפרסם, ועל סמך זה המערכת נותנת לי רשימה
של רעיונות לקבוצות מודעות ומילות מפתח שנראות לה כמתאימות בשבילי באופן נרחב מאוד. מעבר לפרט ה"יבש" של רשימת מילים וקבוצות מודעות, אני מקבלת גם ממוצע חיפושים חודשי (עם נתוני עבר של מס' חודשים
אחרונה), הצעת מחיר ממוצעת לקליק ומהי רמת התחרות הקיימת בתחום.
יש אפשרות לבחור מילים מתאימות למסע פרסום בגוגל להוספה באופן ישיר מהרשימה ואפילו לבחור את ההתאמה הרצויה להן, אך התהליך לא מומלץ כי הוא עשוי לגרום לאי סדר, בלבול וכתוצאה מכך טעויות בבניית הקמפיין.
2. מתכנן הפרסום לתצוגה -
הכלי פועל בדומה למתכנן מילות המפתח ע"י הזנת מילות מפתח ומונחים שקשורים לתחום שאני מפרסמת, אך הרעיונות שמקבלים ממנו הם רעיונות שנוגעים לתחום פרסום בגוגל ברשת המדיה ובאים לידי ביטוי ברעיונות והמלצות
למיקודים, מיקומים, תחומי עניין, אפליקציות ועוד...כדרך פרסום ברשת המדיה בלבד. כלי זה מומלץ בעיקר לעזרה בבחירה של מיקומים, נושאים ותחומי עניין.
3. כלי תצוגה מקדימה ואבחון מודעות -
כלי שניתן לבצע בו חיפושים רגילים של מילות מפתח ומונחים שונים ולראות את תוצאות החיפוש והצגת מודעות הקמפיין פרסום בגוגל שלנו בכל מקרה חיפוש שהוא.
הכלי עוזר בבדיקה כיצד הקמפיין שלנו פועל ונראה במדינות שונות (במידה והוא מוגדר לפעול בהן), ויכול לעזור בבדיקה כיצד הקמפיין מוצג במכשירים השונים (במחשב נייד / נייח, במובייל, בטאלבט).
היתרונות של הכלי הם שהבדיקות שאנו מבצעים באמצעות חיפושים לא נספרות כהצגת מודעה כחלק מנתוני הקמפיין ולכן אינן פוגעות באחוז ההקלקות שידוע שהוא משמעותי מאוד לציון האיכות שלנו.
היתרון הנוסף הוא שהצגת תוצאות החיפוש והמודעות אינן מושפעות מקבצי קוקי שמושתלים במחשב כתוצאה מחיפושים וביקורים קודמים באתרים שונים. התוצאות המוצגות נכונות כאילו זהו גולש שמבצע חיפוש "נקי" מקבצי קוקי
והיסטוריית גלישה ואלה הן המודעות שייחשף להן לראשונה.
4. הזדמנויות -
כלי ההזדמנויות מציג כל הזמן בפני המפרסם רעיונות עדכניים לשיפור מסעות הפרסום שלו.
הרעיונות מופקים באופן עקבי על ידי מערכת Google AdWords על סמך נתוניו השונים של הקמפיין ומוצגים בפני המפרסם כהזדמנויות לייעול התהליך פרסום בגוגל שהוא מבצע.
ההזדמנויות ניתנות בפרמטרים שונים - בהצעות למילות מפתח חדשות ואף לסוגי ההתאמה שנראות למערכת כנכונות עבורן, הצעות לשינויים בהצעות המחיר, הצעות לשינויים תקציבים, הצעות ליצירת קבוצות מודעות ועוד...